Lyngdorf Cue-100 białe z białą podstawą

Lyngdorf Cue-100 to high-endowe kolumny głośnikowe o nowoczesnym, duńskim designie, zaprojektowane w Danii dla wymagających audiofilów i estetów. Wyposażone w głośniki niskotonowe Purifi z technologią Neutral Surround Geometry i głośnik wysokotonowy Air Motion Transformer, zapewniają ultraczysty dźwięk i imponującą rozdzielczość szczegółów. Solidna, trójkątna obudowa MDF z dębową podstawą oraz szeroki wybór kolorów i maskownic sprawiają, że doskonale pasują do każdego wnętrza.

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Lyngdorf Audio
  • Dostępność: Jest Jest

  • Historia ceny
    Najniższa cena 30 dni przed obniżką: 46 300,00 zł brutto
  • 45 290,00 zł / szt.
  • szt.

Dostawa zwykle jest realizowana z dnia na dzień.

Produkt objęty jest 2 letnią gwarancją oficjalnego i wyłącznego dystrybutora na Polskę.

Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni.

Lyngdorf Cue-100

Lyngdorf Cue-100 to kolumny głośnikowe klasy high-end zaprojektowane przez firmę Lyngdorf Audio, które łączą nowoczesne, duńskie wzornictwo z najnowszą technologią audio. Zaprojektowane i wykonane w siedzibie Lyngdorf Audio w Skive w Danii, Lyngdorf Cue-100 to idealny wybór dla audiofili, melomanów oraz miłośników skandynawskiego designu.

Wyznaczająca standardy technologia Purifi

Firma Purifi z Danii wyznacza nowe standardy w technologii głośnikowej, oferując głośniki niskotonowe o długim skoku membrany, zapewniające ultraniskie zniekształcenia i najwyższą czystość dźwięku. Charakterystyczną cechą technologii Purifi jest geometria Neutral Surround Geometry, w której naprzemienne wybrzuszenia w kształcie pierścienia zmniejszają zniekształcenia, oferując niespotykaną dotąd rozdzielczość szczegółów.

Dzięki zastosowaniu technologii Air Motion Transformer firmy Lyngdorf, która zapewnia jeszcze wyższy poziom przejrzystości dźwięku, model Cue-100 dostarcza dźwięk o wyjątkowej czystości.

Zaawansowana konstrukcja akustyczna i podstawa z litego drewna

Unikalna obudowa w kształcie trójkąta składa się z trzech zwężających się i lekko zaokrąglonych boków wykonanych z MDF o grubości 35 mm. Konstrukcja ta redukuje rezonans oraz wewnętrzne fale stojące, jednocześnie nadając kolumnom smukły wygląd. Podstawa, wykonana z litego dębu lub płyty MDF, zapewnia kolumnom wysoką sztywność i stabilność.

Lyngdorf Cue-100 dostępne są w 24 różnych kombinacjach kolorystycznych, co pozwala dopasować je do każdego wnętrza. Klienci mają do wyboru cztery kolory obudowy oraz pięć kolorów maskownic wykonanych przez firmę Gabriel z Danii.

Doskonałe dopasowanie do każdego pomieszczenia

Podłączone do wzmacniacza Lyngdorf TDAI lub procesora wielokanałowego serii MP, kolumny Lyngdorf Cue-100wykorzystują technologię RoomPerfect™, która akustycznie dostosowuje głośniki do pomieszczenia, niwelując jego negatywne cechy. RoomPerfect™ umożliwia elastyczne rozmieszczenie kolumn w pomieszczeniu, spełniając zarówno najwyższe wymagania dźwiękowe, jak i estetyczne.

Technologia głośników Purifi

Inżynierowie firmy Purifi opracowali innowacyjne technologie, takie jak geometria Neutral Surround, pierścień usztywniający membranę, kosz odlewany ciśnieniowo oraz czterowarstwową cewkę z aluminium pokrytego miedzią na kształtce z włókna szklanego. Efektem tych rozwiązań jest minimalizacja zniekształceń oraz niepowtarzalna czystość i precyzja dźwięku.

Maskownice z tkanin firmy Gabriel

Firma Gabriel z Danii, specjalizująca się w produkcji tkanin od 1851 roku, zaprojektowała maskownice dla Lyngdorf Cue-100. Maskownice dostępne są w kolorach: szarym, czarnym, petrol blue, dusty green i czerwonym. Wszystkie maskownice spełniają wymagania certyfikatu OEKO-TEX® STANDARD 100.

Dane techniczne

  • Opis: Głośnik do montażu na oryginalnym stojaku
  • Moc znamionowa: 250 W
  • Głośnik wysokotonowy: Air Motion Transformer, folia Kapton, magnes neodymowy
  • Głośnik średniotonowy/niskotonowy: Aluminiowa membrana 18 cm / 6,5 cala, 39 mm, 4-warstwowa cewka z aluminium pokrytego miedzią, kształtka z włókna szklanego, Neutral Surround Geometry, wentylowany kosz odlewany ciśnieniowo
  • Membrany bierne: 2 × 18 cm / 6,5 cala, pasywny radiator, aluminiowa membrana, Neutral Surround Geometry, wentylowany kosz odlewany ciśnieniowo
  • Obudowa: MDF, dąb
  • Pasmo przenoszenia: 35–22 000 Hz (-3 dB)
  • Impedancja znamionowa: 4 ohmy
  • Efektywność: 83 dB, 2,83 V/1 m
  • Częstotliwość zwrotnicy: 2300 Hz
  • Złącza: Pozłacane gniazda głośnikowe
  • Zalecane umiejscowienie: Na stojaku (w zestawie)
  • Wymiary (szer. × wys. × gł.): 350 × 513 × 329 mm
  • Wymiary z podstawą (szer. × wys. × gł.): 597 × 1196 × 520 mm
  • Masa: 13,8 kg
  • Masa z podstawą: 16,2 kg
  • Standardowe wykończenia: Podstawa biały/dąb, podstawa czarny/dąb, podstawa biała/biała, podstawa czarna/czarna; nogi stojaka w kolorze dębu; opcjonalne maskownice w różnych kolorach

Recenzja i nagroda Lyngdorf Cue-100 - Portal StereoLife

"(...)Duńska firma nareszcie zaproponowała nam coś innego niż głośniki wieszane na ścianie lub ekstremalnie hi-endowe zestawy stworzone we współpracy ze światowej sławy producentem fortepianów. Cue-100 plasują się dokładnie między tymi dwoma skrajnościami. To piękne, świetnie wykonane monitory oferujące w pełni audiofilski, choć też neutralny, równy, uniwersalny i łatwo przyswajalny dźwięk. Z jednej strony mogą to być wymarzone kolumny dla doświadczonych i wymagających słuchaczy, a z drugiej - dla tak zwanych "normalnych ludzi" i melomanów, którzy za żadnych koneserów się nie uważają. Jest tylko jeden minus - cena. Jest tak wysoka, że większość sklepów podaje kwotę za sztukę. Za parę takich kolumn w wersji z podstawą wykończoną lakierem trzeba zapłacić 92600 zł, a jeśli wolimy drewno dębowe - 93200 zł. Wystarczy doliczyć do rachunku dwie maskownice i przebijamy sto tysięcy złotych. Szok? Trochę tak, choć w świecie hi-endowego sprzętu takie ceny na nikim nie robią już wrażenia. Wiem, że niektórym ludziom, dla których cena ma znaczenie drugorzędne, którzy uwielbiają efektowne wzornictwo i oczekują od takiego sprzętu perfekcji w każdym calu, Cue-100 spodobają się do tego stopnia, że będzie im obojętne, czy trzeba na nie wydać sto, dwieście czy trzysta tysięcy złotych. Jedynym problemem w takiej sytuacji będzie konkurencja. Bowers & Wilkins 805 D4 Signature, Vienna Acoustics The Kiss, Sonus Faber Guarneri G5, Focal Diablo Utopia Evo, Triangle Magellan Duetto 40th, Perlisten S5m, Audio Physic Spark 6 - to tylko kilka modeli, które brzydkie nie są, źle nie grają, a kosztują mniej lub znacznie mniej niż Lyngdorfy. Jak to uzasadnić? Okazuje się, że producent to przewidział i sam tłumaczy, dlaczego Cue-100 są takie drogie. Jego zdaniem krótka odpowiedź jest taka, że model ten należy do tej ligi najlepszych głośników montowanych na stojaku. Bardziej szczegółowa wersja jest natomiast taka, że na te monitory składają się takie rzeczy jak zaawansowane technologicznie głośniki Purifi, wyjątkowy głośnik wysokotonowy Air Motion Transformer, duńskie wzornictwo, unikalny projekt i konstrukcja akustyczna, dopracowana, sztywna obudowa, ręcznie wykończone elementy z litego dębu, wysokiej jakości satynowo-matowy lakier, maskownice z tkaniny firmy Gabriel oraz fakt, że Cue-100 produkowane są w Danii z zachowaniem wysokiego poziomu rzemiosła. Wszystkie te czynniki zostały wręcz wypunktowane na stronie firmy. Sorry, ale ja wciąż nie jestem przekonany, że cena musi być tak wysoka. Aktywne monitory Buchardt Audio Anniversary 10 wykorzystują takie same woofery Purifi, mają obudowy z litego drewna i również są ręcznie produkowane w Danii, a kosztują 18300 zł. Rozumiałbym, gdyby różnica w cenie była dwukrotna, bo Cue-100 są jednak bardziej dizajnerskie i przyciągają wzrok jak mało które audiofilskie kolumny, ale pięć razy tyle to przesada, dla której istnieje tylko jedno wytłumaczenie... Peter Lyngdorf osiągnął w branży audio wiele, ale ma już swoje lata. Z pewnością mógłby powołać do życia nową markę specjalizującą się w produkcji dobrych, ładnych i przystępnych cenowo kolumn. Mógłby nawet zamówić kontenery jakiegoś dziadostwa z chin i opatrzyć je swoim nazwiskiem, aby szybko i skutecznie powiększyć stan swojego konta. Zamiast tego woli jednak poświęcić swój czas, doświadczenie i znajomości na stworzenie czegoś naprawdę pięknego, nietuzinkowego i ekskluzywnego. Czegoś, co być może za jakiś czas dorobi się nawet statusu legendy. Krótko mówiąc, jeśli chcecie postawić w swoim salonie kolumny będące kwintesencją wiedzy i doświadczenia jednego z najbardziej pomysłowych, odważnych i przedsiębiorczych ludzi w tej branży, teraz macie taką możliwość. A że takie cudeńka nie są w zasięgu każdego melomana? Nigdy nie były. I niestety nigdy nie będą(...)"

Recenzja i nagroda Lyngdorf Cue-100 - Portal Stereo i Kolorowo

"(...)Lyngdorf CUE-100 to duńskie głośniki podstawkowe stawiane na wysokich, trójnożnych standach. Mają trójkątny kształt, na każdej z trzech ścianek zainstalowano przetworniki firmy Purifi Audio. Na frontowej ściance są to przetworniki Air Motion Transformer i średnio-niskotonowe z klasyczną membraną, zaś na pozostałych dwóch - pasywne przetworniki basowe. Można stwierdzić, że Lyngdorf CUE-100 na nowo redefiniują konstrukcję i ideę głośników, odznaczają się innowacyjną i oryginalną budową. Ich dźwięk wyróżnia się ponadnormatywną przestrzennością, wysoką dynamiką oraz nadzwyczajną wiernością oraz autentycznością. To brzmienie hipnotyzujące - pełne, sugestywne, kompletne, plastyczne. Selektywne oraz muzykalne. High-endowe! Zachwalam, polecam i rekomenduję Lyngdorf CUE-100!(...)"

Recenzja i nagroda Lyngdorf Cue-100 - Magazyn Audio Video

"(...)W przypadku drogich zespołów głośnikowych — szczególnie tych zbudowanych z użyciem nowoczesnej techniki głośnikowej, ale nie tylko — miewam pewne obawy. Z jednej strony mają one związek z relacją jakości do ceny (która coraz częściej jest trudna do racjonalnej akceptacji), z drugiej natomiast — z charakterem brzmienia, które nierzadko ma nazbyt wyraziste cechy, które wcale nie muszą być zaletą. Producenci starają się przyciągnąć uwagę odbiorców na wszelkie możliwe sposoby i niekoniecznie są to metody najszlachetniejsze z możliwych — często zdarza się, że konstruktorzy wcale nie dążą do obiektywnej prawdy. A jeśli już nawet tak się dzieje, to bywa, że wpadają w pułapkę ograniczonej ekspresji i muzykalności. Inżynierowi Lyngdorfa całkiem zręcznie ominęli te pułapki i choć jedną częściowo sami na siebie zastawili, to jednak dokonali przemyślanego i konsekwentnego wyboru. Stworzyli mianowicie głośniki nie tylko akuratne, bardzo przejrzyste i wysoce neutralne, a do tego imponujące rozciągnięciem niskiego zakresu (w relacji do gabarytów), ale także znakomicie obrazujące różnice w technikach nagraniowych, wolne od często spotykanego akcentowania skrajów pasma i podkolorowań. Trudno przyczepić się do reprodukcji barw, ponieważ Cue-100 grają zasadniczo tak, jak podłączona do nich elektronika. Są rzetelne i prawdomówne. Nie kombinują, nie przerysowują, nie ocieplają. Co ważne, doskonale odnajdują się poza firmowym zestawieniem, do czego gorąco zachęcam. A wygląd? Cóż, jest z pewnością oryginalny, jednak w żadnym wypadku nie powinno się tych głośników traktować w kategorii mebli lub nowoczesnej sztuki użytkowej. To rasowe głośniki, które w pełni zasługują na miano high-endu(...)"

Informacje o bezpieczeństwie produktu
Informacje o producencie


Zadaj pytanie dotyczące produktu. Nasz zespół z przyjemnością udzieli szczegółowej odpowiedzi na zapytanie.