Pier Audio CD-880 SE złoty

Pier Audio CD-880 SE to lampowo-tranzystorowy odtwarzacz CD z top-loaderem, oferujący muzyczne doznania klasy high-end. Dzięki dwóm wyjściom RCA (tranzystorowemu i lampowemu) zapewnia wybór między precyzyjnym, dynamicznym brzmieniem a ciepłym, lampowym dźwiękiem o wyjątkowej naturalności. Wbudowany DAC Cirrus Logic CS 4392 upsampluje sygnał do 24 bit / 192 kHz, a podświetlana lampa 12AU7 i elegancka konstrukcja tworzą unikalny klimat.

  • 8 190,00 zł / szt.
  • szt.

*

salon audio Warszawa Ministerstwo Dźwięku 

W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu!

+48 606 553 190

Aleja Krakowska 223, 02-180 Warszawa
e-mail: warszawa@ministerstwodzwieku.pl

Serdecznie zapraszamy po dobre brzmienie!

*

Dostawa zwykle jest realizowana z dnia na dzień.

Produkt objęty jest 2 letnią gwarancją oficjalnego i wyłącznego dystrybutora na Polskę.

Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni.

Odtwarzacz CD Lampowo-Tranzystorowy Pier Audio CD-880 SE

Pier Audio CD-880 SE to odtwarzacz CD z górnym mechanizmem  ładowania (płyta CD wsadzana od góry - „top-loader”) i magnetycznym krążkiem dociskowym. Rozwiązanie to, ze względu na swoje bardzo dobre właściwości soniczne, jest zazwyczaj implementowane w dużo droższych odtwarzaczach, których wartość potrafi sięgać kilkunastu lub nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Pozytywną cechą top-loadera jest także to, iż podczas umieszczania płyty CD w napędzie praktycznie nie da się jej zniszczyć. Ma to niestety niekiedy miejsce w czytnikach szufladowych (w których potrafi zepsuć się nawet sama szuflada), ale przede wszystkim szczelinowych, gdzie mechanizm niejako „chwyta” płytę CD, co z czasem, przy dużej częstotliwości wkładania i wyciągania płyty może spowodować jej fizyczne uszkodzenie.

Jednakże to nie funkcjonalność jest największym atutem tego urządzenia, a przede wszystkim walory muzyczne. Jego soniczny sposób reprodukcji i „budowy” muzycznej sceny wpisuje się doskonale w definicję francuskiej szkoły brzmienia Pier Audio. Granie tego odtwarzacza jest niezwykle barwne, muzykalne, detaliczne, żywe, przestrzenne i wypełnione emocjami.

Bezsprzecznym atutem tego odtwarzacza jest to, że daje możliwość dwojakiego podejścia w odtwarzaniu muzyki zapisanej na płytach CD. Na tylnej ściance odtwarzacza znaleźć bowiem można dwa wyjścia RCA: a mianowicie OP oraz TUBE. Pierwsze daje możliwość podłączenia odtwarzacza CD z pominięciem lampowego stopnia wyjściowego. W tej konfiguracji, brzmienie jest nieco wyostrzone, bardziej dźwięczne, sprawiające wrażenie szybkiego i precyzyjnego. Wykorzystanie wyjścia TUBE natomiast, wypełni muzykę lampowym czarem pełnym klimatycznego ciepła, bardziej zaokrągloną „górą” pasma, ale przede wszystkim miodopłynną średnicą. Różnica w zastosowaniu wyjść będzie zależna od rodzaju materiału muzycznego, a także jego jakości. W niektórych przypadkach będzie dość subtelna, natomiast w utworach z dobrze nagranymi partiami wokalnymi wykorzystanie wyjścia TUBE odwdzięczy się tym, co miłośnicy lamp kochają najbardziej, a mianowicie naturalnością brzmienia, a także tym, że w pokoju odsłuchowym artyści niemalże zaczną się „pojawiać”. 

Opracowanie odtwarzacza Pier Audio CD-880 SE wymagało od inżynierów Pier Audio wielu godzin porównawczych odsłuchów, zarówno pod względem wyboru właściwego schematu elektronicznego, jakości zastosowanych komponentów, ale przede wszystkim określenia najlepszego chipsetu DAC (Digital Audio Converter). Wybór padł na Cirrus Logic CS 4392. Wydaje się być to doskonałym wyborem, gdy w grę wchodzi aplikacja lampowego stopnia wyjściowego. Sygnał muzyczny po odczytaniu z płyty CD (zapisany w formacie 16 bit,44.1 khz) jest przez chipset CS 4392 upsamplowany do częstotliwości 24 bit i 192 khz, a następnie konwertowany do sygnału analogowego, który, w przypadku wyjścia TUBE dodatkowo wzmocniony zostaje przez podwójna triodę małej mocy 12 AU7. Podobnie jak inne urządzenia lampowe i hybrydowe Pier Audio CD-880 SEwyposażany jest w specjalnie dobrane lampy, których parametry są wcześniej mierzone i optymalizowane.

Pier Audio CD-880 SE może znaleźć również swoje zastosowanie jako tzw. „transport” CD. W tym celu sygnał po odczytaniu z płyty kompaktowej zostaje przesłany poprzez złącze COAXIAL DIGITAL OUT dalej do zewnętrznego DAC.

Ciekawym zabiegiem stylistycznym, dodającym urządzeniu „lampowego” czaru jest podświetlenie zaimplementowanej lampy, w prawej tylnej części odtwarzacza, przez co zyskuje ono jeszcze bardziej elegancki, nieco loftowy i unikalny charakter. Odtwarzacz dostępny jest ze złotą lub czarną płytą czołową. To samo dotyczy pilota zdalnego sterowania. Na centralnie umieszczonym wyświetlaczu znajdują się wszystkie niezbędne informację dotyczące odtwarzanej płyty.

Dane Techniczne

  • Lampy: 1 x 12AU7
  • Wyjścia:
    • 1 x RCA (z uwzględnieniem lampy)
    • 1 x RCA (z pominięciem lampy)
    • 1 x coaxial cyfrowy (z pominięciem przetwornika)
  • Zniekształcenia: ≤ 0,05%
  • Pilot zdalnego sterowania: dopasowany kolorystycznie do obudowy
  • Mechanizm: Sanyo
  • Zakres dynamiki: 110 dB
  • Kolorystyka: Czarny lub złoty
  • Wymiary (W x S x G): 11 x 41 x 34 cm
  • Waga: 10 kg

Recenzja Pier Audio CD-880 SE - Magazyn Audio Video

"(...)Obecność wyjścia lampowego nie musi automatycznie oznaczać lepszej jakości dźwięku. Tym razem nie miałem jednak wątpliwości, że trioda dawała wyraźną przewagę nad równoległym wyjściem półprzewodnikowym. Grało ono przede wszystkim mniej angażująco i nie górowało nad lampowym w żadnym aspekcie brzmienia. Trudno mi sobie wyobrazić sytuację, w której staje się ono realną alternatywą dla wyjścia lampowego. W mojej ocenie tego wyjścia mogłoby równie dobrze nie być. Pierwsze wrażenie dotyczyło poczucia przestrzenności dźwięku (mowa o wyjściu lampowym). Znakomicie została oddana akustyka pomieszczeń, w których dokonywano nagrań. Odnotowałem dużo swobody, powietrza. Nie miało to jednak nic wspólnego z rozjaśnieniem, podkreśleniem wysokich tonów. Efekty przestrzenne wydają się być przede wszystkim zasługą średniego zakresu. Dźwięk odbierałem jako namacalny. W równym stopniu dotyczy to instrumentów, jak i wokali. To właśnie namacalność jest główną przyczyną, dla której wyjście lampowe ma tak znaczącą przewagę nad tranzystorowym. Z tym drugim omawiany efekt niemalże zanika, zaciera się też efekt przestrzenności, mimo iż zachowana jest precyzja lokalizacji. Wysoko oceniam reprodukcję barw. Są prawdziwe, naturalne, dobrze nasycone.(...)"

 

Informacje o bezpieczeństwie produktu Informacje o producencie


Zadaj pytanie dotyczące produktu. Nasz zespół z przyjemnością udzieli szczegółowej odpowiedzi na zapytanie.